ÖKO TÁMOP 3.1.4 Erasmus+


Általános iskolai programok

Dobsulisok az Edu Fun Digitális Élményközpontban

  

Május 13-án az 1.k és a 3.k osztály tanulói egy nagyon érdekes programban vett részt. Ellátogattak az Edu & Fun Digitális Élményközpontba, ahol találkoztak humanoid robotokkal. A robotok programozásába is belekóstolhattak, 3D nyomtatás technikai részleteit is megismerhették és körülnézhettek egy okosotthonban, ahol kipróbálhatták a virtuális valóság eszközeit is.

A többi kép ITT tekinthető meg.

ONLINE drámapedagógiai program a Dobsuliban

  

Ma ONLINE drámapedagógiai programon vett részt a 3.k osztály, amely a Káva Kulturális Műhely közreműködésével jött létre. A foglalkozás a szabályok betartásának témakörét boncolgatta. Megkérdeztek egyesével mindenkit, hogy mi jut eszébe a szabály szóról. Nagyon jó meglátásaik voltak a gyerekeknek. Majd a drámapedagógusok több jelenetet adtak nekünk elő. A gyerekeknek négy csoportban kellett egy meserészletet írniuk. Végül szülőkké kellett változniuk. Érdekes volt figyelni a vitáikat, a lelkesedésüket, a véleményük megfogalmazását.

/Hoffer Hortenzia/

A többi kép ITT tekinthető meg.

Dobsulis riport sorozat: Egri csillagok

     

Az Egri csillagok című regénnyel foglalkoztunk a digitális tanrend idején a 6.k osztályban. Az osztály tanulói rövid időre riporterekké váltak, s csoportokban készítették el interjúikat a regény néhány szereplőjével. Ezek a beszélgetések olvashatóak ebben az újságban: https://madmagz.com/magazine/1900055

/Tóth Annamária/

Dobsulis online munkák- 7.m

  
- Mit csináljunk a digitális technikaórán?
- Semmit!
- Rossz válasz.
- Tanuljuk az elméletet!
- Brrrrr.
- Alkossunk valamit!
- Jó, de mit?
És ez az, ami igazán elgondolkodtató tanári szempontból. Hiszen olyasmit kell választani, ami leköti a diákokat, amihez van otthon alapanyag, ami nem veszélyes (mivel sok gyerek egyedül van otthon a digitáli tanrend idején) és a képernyőn keresztül irányítható.
Így került az ételkészítés a 7.m osztály életébe, s be kell vallani, sok kreativitást igényelt. Ugyanis olyan recepteket kellett választani, amelyekhez nem kell az órán sütőt, tűzhelyet, valamint éles eszközöket, például kést használni.
Decemberben bonbonnal kezdtünk: az osztály többféle receptből választhatott, így készültek a mikróban olvasztott csokiból az édességek.
Tavasszal egy citromos joghurttortával nyitottunk: kekszalapra került a citrommal és/vagy lime-mal ízesített, különböző gyümölcsökkel dúsított joghurtkrém, amelyet zselatinnal szilárdítottunk meg. A képeken látszik, hogy a torták szépek lettek (az alkotás utáni konyhákról szándékosan nem készültek képek).
Húsvét közeledtével tojáskrémet készítettünk: a főtt tojásokat felaprítottuk, majd ízesített tejfölbe kevertük, kis vajjal gazdagítottuk, a hagymát aprítóval vagy ollóval metéltük apró darabkákra.
A szünet után a töltött keksz következett: az omlós tésztát az órán állítottuk össze, majd néhány órás hűtőbeni pihentetés után már szülői felügyelettel sültek ki a kekszek, amelyeket változatos módon töltöttek össze és ízesítettek a gyerekek.
Köszönet a szülőknek, akik segítettek az előkészületekben és az utómunkákban.
/Tóth Annamária/

  

  

                                               A többi kép ITT tekinthető meg.

 

Madarak és fák napja a Dobsuliban

  

Minden évben május 10-én ünnepeljük a madarak és fák napját. A zöld jeles nap célja, hogy felhívja az emberek figyelmét a fák fontosságára, a madarak védelmének feladatára. Ökoiskola révén fontosnak tartottuk, hogy megemlékezzünk erről a napról a Dobsuliban.

  

  

                              A többi kép ITT tekinthető meg.