ÖKO TÁMOP 3.1.4 Erasmus+


Általános iskolai programok

Dobsulis online munkák- 7.m

  
- Mit csináljunk a digitális technikaórán?
- Semmit!
- Rossz válasz.
- Tanuljuk az elméletet!
- Brrrrr.
- Alkossunk valamit!
- Jó, de mit?
És ez az, ami igazán elgondolkodtató tanári szempontból. Hiszen olyasmit kell választani, ami leköti a diákokat, amihez van otthon alapanyag, ami nem veszélyes (mivel sok gyerek egyedül van otthon a digitáli tanrend idején) és a képernyőn keresztül irányítható.
Így került az ételkészítés a 7.m osztály életébe, s be kell vallani, sok kreativitást igényelt. Ugyanis olyan recepteket kellett választani, amelyekhez nem kell az órán sütőt, tűzhelyet, valamint éles eszközöket, például kést használni.
Decemberben bonbonnal kezdtünk: az osztály többféle receptből választhatott, így készültek a mikróban olvasztott csokiból az édességek.
Tavasszal egy citromos joghurttortával nyitottunk: kekszalapra került a citrommal és/vagy lime-mal ízesített, különböző gyümölcsökkel dúsított joghurtkrém, amelyet zselatinnal szilárdítottunk meg. A képeken látszik, hogy a torták szépek lettek (az alkotás utáni konyhákról szándékosan nem készültek képek).
Húsvét közeledtével tojáskrémet készítettünk: a főtt tojásokat felaprítottuk, majd ízesített tejfölbe kevertük, kis vajjal gazdagítottuk, a hagymát aprítóval vagy ollóval metéltük apró darabkákra.
A szünet után a töltött keksz következett: az omlós tésztát az órán állítottuk össze, majd néhány órás hűtőbeni pihentetés után már szülői felügyelettel sültek ki a kekszek, amelyeket változatos módon töltöttek össze és ízesítettek a gyerekek.
Köszönet a szülőknek, akik segítettek az előkészületekben és az utómunkákban.
/Tóth Annamária/

  

  

                                               A többi kép ITT tekinthető meg.

 

Madarak és fák napja a Dobsuliban

  

Minden évben május 10-én ünnepeljük a madarak és fák napját. A zöld jeles nap célja, hogy felhívja az emberek figyelmét a fák fontosságára, a madarak védelmének feladatára. Ökoiskola révén fontosnak tartottuk, hogy megemlékezzünk erről a napról a Dobsuliban.

  

  

                              A többi kép ITT tekinthető meg.

NYELVVIZSGA

Dear Parents,

Please find below the registration information for the Cambridge Young Learners Movers exam.
The registration deadline is 30 April.
The type of exam is: MOVERS
Gabi néni

Kedves Szülők!

Az alábbi levélben olvashatnak további információt a Cambridge Young Learners Movers vizsgáról!
A jelentkezési határidő április 30.
A vizsga időpontja: május 14.
Vizsgatípus: 4.d Movers
5.d és 6.d Flyers
Gabi néni

 


Kedves Szülők! 

Az alábbi tájékoztatót kaptuk a British Council-tól. Kérjük, akik szeretnének jelentkezni a vizsgára, az alábbiak szerint járjanak el, majd a befizetésről a visszaigazolást juttassák el a Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. címre. Fontos, hogy a visszaigazolás beazonosítható legyen, tudjuk melyik gyermek vizsgadíját fedezi. (osztály, gyermek neve, vizsga szintje: Movers, Flyers) 

A határidőn túl nem áll módunkban a vizsgára jelentkezni! 

TÁJÉKOZTATÓ A YOUNG LEARNER vizsgára jelentkezésről 

Bővebben...

FENNTARTHATÓSÁGI TÉMAHÉT ÉS A FÖLD NAPJA A KERTÉSZ UTCÁBAN

Az elmúlt héten zajlott iskolánkban felső tagozaton is a Fenntarthatósági témahét, azon belül megemlékeztünk a Föld napjáról. A legtöbb órán valamilyen formában szóba került a téma, és az órához kapcsolódó otthoni feladatok, projektek is arra irányultak, hogy az éppen aktuális órai anyagot hozzák összefüggésbe a gyerekek a fenntarthatósággal.
A 7. a osztályosok nyelvtanórán a minőségjelzőről tanultak, így otthoni feladatuk az volt, hogy készítsenek egy prezentációt vagy dokumentumot "A minőségjelző és a fenntarthatóság" témában, melyben szerepeljenek minőségjelzős szószerkezetek.
- Horváth Natália: Környezetünk védelmezése címmel készített egy beadványt
- Demeter Richárd küldött egy prezentációt és írt egy fogalmazást is.
- Kocsonya Gábor: A hulladék keletkezése és kezelése címmel szerkesztett egy dokumentumot.
- Mezei László az atomerőművekről értekezett.
A 6. d osztályosok Ady Endre: A föl-földobott kő című versét tanulták éppen, ezért házi feladatként "Fenntarthatóság és haza, hazaszeretet" címmel kellett készíteniük fogalmazást, prezentációt vagy rajzot (kézzel, vagy számítógépen).
- Lakatos Nikolett és Czeglédi Alexa számítógéppel rajzolt.
- Müller-Aczél Gárdony fogalmazást készített és rajzokkal is illusztrálta a füzetében.
- Kurek Lili szöveges dokumentumban elmélkedett a témáról.
Az 5. d osztályosok a János vitézt olvassák irodalomórákon. Mivel épp a 21-22. fejezetnél jártak, azt kapták feladatul, hogy keressenek a természetre utaló költői kifejezéseket, idézeteket a két részből, és rajzolhattak is hozzá. Angolórán egy kvízt oldottak meg.
- Szűcs Gergely a füzetében dolgozott.
- Zhou Yuxin ügyesen oldotta meg a kvízt.

 

Meseíró pályázat

Kedves Gyerekek! Meseíró pályázatot hirdet a Föld napja alkalmából a beporzó rovarokról az Agrárminisztérium. A „Mesék a Zümmögő birodalomból” elnevezésű felhívásra érkező legjobb pályaművekből online mesekönyv készül. A felhívást és a pályázat részleteit ITT olvashatjátok el.