ÖKO TÁMOP 3.1.4 Erasmus+


Dobsulis 1. k-s asztronautáink az űrben

  

             

3,2,1 kilövés!

… avagy hogy kerültek az 1. k-s asztronautáink az űrbe?

2021 április 12-16. között az 1/k osztállyal csatlakoztunk a Digitális Témahét 2021-es programjához. A gyerekek online tanulásába színt vitt Az űr felfedezése címmel megvalósult projekt számtalan izgalmas tevékenysége. A gyerekek egy kerettörténet nyomán a „NASA”-tól kaptak játékos feladatokat, amelyek sikeres teljesítését követően űrhajósokká avattuk őket, illetve elutazhattak képzeletben a saját bolygójukra.

Lelkes kollléganőm, Eszes Réka érdekes feladatokat állított össze a Naprendszerünkkel, a bolygókkal, illetve az űrhajósok űrbéli életével kapcsolatban. A Témahéten minden nap egy-egy újabb állomáson tehették próbára tudásukat, készségeiket, képességeiket a gyerekek. Feldolgoztuk Kis Ottó Csillagszedő Márió versének egy részletét, melynek nyomán elkészítették saját csillagaikat is. Megismerkedtek a Naprendszerünk bolygóival, szerzett ismereteiket egy plakáton összegezték. Tervezhettek Lego-ból űrállomást, űrjárgányt és hajtogattak papírból is űrhajót. Gyurmából pedig izgalmas űrlények születtek. Tanulóink sok új ismeret birtokába jutottak a bolygókkal, űrrepüléssel és űrállomással kapcsolatosan. Izgalmas rejtvényeket, játékokat oldottak meg online, és még angolul is megtanultak néhány kifejezést.

A kis asztronauta palánták nagyon élvezték ezeket az órákat. Mi sem bizonyítja ezt jobban annál, minthogy előkerültek otthoni tárgyak is, könyvek, általuk készített űrállomások, repülők, bolygók stb. a témával kapcsolatosan. A hetet egy kvíz játék zárta, majd a projektbemutatón mindenki bemutathatta a héten készült legkedvesebb „űralkotását”.

Ha felkeltette érdeklődéseteket az Űr felfedezése projektünk, itt és itt megnézhetitek a héten készült produktumokat is, illetve egy rövid filmben a hét hangulatába is belekóstolhattok.

A projektet értékelő kérdőívben tanulóink és szüleik egyaránt nagyon pozitívan jeleztek vissza, a hét legjobb mondataiból pedig idézünk is néhányat:

„Gravitáció, hogy nem lebegünk a földön.”

„A NASA központ Amerikában van, ezért kell angolul beszélnünk.”

„Eljutunk a végén a bolygóra?”

“Tudom mit esznek, félig kész kajákat!”

“Ez az alvás az űrállomáson, hogy van?”

„Ha 45 percenként lemegy a nap az űrállomáson, akkor nem sokat alszanak! ☺”

Ennyi volt egy óránk, annyi idő telt el közben, mint az űrállomáson. Fölkelt a nap, és lement! ”

(Réka néni)